Privacyverklaring
Met alle aan mij toevertrouwde gegevens en informatie ga ik respectvol en vertrouwelijk om. In deze privacyverklaring staat opgesteld welke gegevens ik verwerk om remedial teaching te kunnen bieden.
1.Over mij
Mijn gegevens zijn:
Ria Moons Remedial Teacher
De Kuinder 11
3448 DP Woerden
Tel: 06-14515002
Website: www.riamoons.nl
Email:ria.moons@outlook.com
Lidmaatschapsnummer LBRT 162940
KvK-nummer: 70635404
2.Persoonsgegevens leerlingen
Wanneer een leerling wordt opgegeven voor remedial teaching, verwerk ik van die leerling de volgende persoonsgegevens:
- Naam kind
- Naam ouders
- Adres
- E-mailadres
- Telefoonnummer
- Geboortedatum
- Gegevens van de school, waaronder naam, adres en telefoonnummer, naam leerkracht
- Groep van de leerling
- Gegevens van schoolvorderingen, waaronder informatie over:
doublure;
leerproblemen (aard, duur en hulp tot nu toe);
het al dan niet hebben van een PGB of zorgarrangement; - Evt. verslagen van zorgverleners met naam zorgverlener en gegevens die op het verslag staan vermeld (meestal adres en telefoonnummer, e-mailadres);
Daarnaast verwerk ik bijzondere persoonsgegevens, namelijk medische gegevens, indien deze voor de begeleiding relevant zijn:
- Bijzonderheden over de bevalling;
kinderziekten;
eten en drinken;
slapen;
medicijngebruik;
dieet;
eventuele problemen met het leren praten;
problemen met zien en/of horen; - Bijzondere gebeurtenissen die van invloed kunnen zijn;
- Bijzonderheden in de gezinssituatie of het voorkomen van leerproblemen in de familie.
Deze persoonsgegevens ontvang ik tijdens het intakegesprek en via de samenwerkingsovereenkomst die bij aanvang van het begeleidingstraject wordt aangegaan.
3.Verwerkingen, doeleinden en bewaartermijnen
Ik verwerk de persoonsgegevens alleen voor de doeleinden die hieronder beschreven staan
- Opstellen van een handelingsplan
- Uitvoering van de remedial teaching
- Het toe kunnen sturen van informatie en opnemen van contact
- Het opstellen van een onderzoeksverslag, indien dit gewenst is.
- Het opstellen van adviezen voor begeleiding
- Contact met de leerkracht of contactpersoon van de school indien dit voor een goed verloop van de begeleiding gewenst is
Met deze gegevens kan ik remedial teaching bieden, waarbij ik zoveel mogelijk aansluit bij de leerbehoeften van het kind, aanvullend onderzoek doen en/of adviezen geven.
De bijzondere persoonsgegevens die ik verwerk, waaronder medische gegevens, verwerk ik alleen met de uitdrukkelijke toestemming van de leerling en/of diens ouders of voogd.
- Deze persoonsgegevens blijven bewaard gedurende het begeleidingstraject.
- Na afloop van het begeleidingstraject worden gegevens uit de administratie die fiscaal van belang zijn 7 jaar bewaard.
- Daarnaast heb ik een bewaartermijn conform de beroepscode remedial teachers. Gemaakte verslagen moet ik na het beƫindigen van het begeleidingstraject 5 jaar bewaren. Gegevens die ik na het einde van het begeleidingstraject niet meer verplicht hoef te bewaren, verwijder ik.
- Persoonsgegevens worden niet gedeeld met derden.
- Alle gegevens die ik van een leerling heb, worden bewaard in een dossier en extern van de computer bewaard.
- Evaluatieverslagen worden in een versleuteld document per mail verzonden, via whatsapp of sms wordt de bijbehorende code toegestuurd.
4. Persoonsgegevens contactpersonen van de school
Ik verwerk persoonsgegevens van contactpersonen van de school (IB-er, groepsleerkracht) indien ik deze heb. Ouders verzekeren zich van toestemming van de school (IB-er, groepsleerkracht) voor het verstrekken van hun persoonsgegevens.
Indien de ouders van de leerling, die bij mij een begeleidingstraject gaat volgen, mij toestemming verlenen tot het opnemen van contact met de leerkracht, krijg ik van de ouders de volgende persoonsgegevens:
- Naam leerkracht (en)
- E-mailadres
- Mobiel telefoonnummer (eventueel)
Deze gegevens gebruik ik om contact op te kunnen nemen met de leerkracht en/of IB-er van de leerling indien dit voor een goed verloop van de begeleiding gewenst is. Met de informatie van de IB-er en/of groepsleerkracht kan ik de remedial teaching nog beter afstemmen op de leerbehoeften van het kind, kan ik gebruik maken van toetsgegevens die wellicht al voorhanden zijn en kan ik beter bepalen welke aanvullende onderzoeken nog gedaan moeten worden om te komen tot niveaubepaling.