Home Remedial Teaching Wie ben ik? Voor wie? Werkwijze Tarieven Voorwaarden Contact

Ria Moons

Leren lerenTaal in blokjes

Ik leer anders

Jamara rekencoach

Werkwijze

Hoe komt de begeleiding tot stand?

1. Aanmelding
Nadat u telefonisch of per email contact hebt gezocht, maken we een afspraak voor een oriƫnterend gesprek met u en uw kind. Tijdens dit intakegesprek probeer ik helder te krijgen of ik uw kind kan helpen of dat verder doorverwijzen nodig is. Het is prettig wanneer u relevante toetsgegevens of onderzoeksverslagen (indien aanwezig) meeneemt .

2. Onderzoek
Wanneer de behandeling van start gaat, volgt na het intakegesprek didactisch onderzoek (indien nodig) en een diagnostisch gesprek met uw kind. Met uw toestemming neem ik contact op met de leerkracht van uw kind. Zo probeer ik een duidelijk beeld te krijgen van

Op basis van uw gegevens en de gegevens van de school, stel ik een individueel en op maat gemaakt handelingsplan op. Ik houd bij het maken van het handelingsplan rekening met wat uw zoon of dochter graag allereerst wil leren. Hierdoor zal uw kind zich meer betrokken en medeverantwoordelijk voelen tijdens de begeleiding.

3. Handelingsplan en begeleiding
In het handelingsplan wordt het probleem beschreven en aan welk leerdoel gewerkt gaat worden. Afhankelijk van de problematiek zal ik gedurende een aantal weken werken aan de gestelde doelen. Tijdens de begeleiding kies ik een manier van werken die past bij uw zoon of dochter. Hierbij let ik op

Begeleiding kan zowel in de praktijk, bij u thuis of (in overleg met de school) op school plaatsvinden.

4. Evaluatie
Na afloop van de behandeling volgt het evaluatiegesprek, waarin de resultaten van de begeleiding besproken worden. Tijdens dit gesprek wordt besproken of de behandeling kan worden beƫindigd of zal worden voortgezet.